Krullaards Perfect Reset

Rugpijn en nekpijn

Rug- en nekklachten belemmeren veel mensen in het dagelijks functioneren. Door pijnklachten is het bewegen moeilijker of bewegen mensen zo weinig mogelijk. Dit heeft veel gevolgen voor allerlei aspecten van het leven, zoals het vermijden van activiteiten, stoppen met sporten of het opgeven van een hobby.

Rug- en nekklachten kunnen op allerlei manieren ontstaan. Soms is het aanwijsbaar, bijvoorbeeld door overbelasting van de spieren bij tillen, een val of struikelen. Ook kan er pijn ontstaan in rug, nek en schouders door verkramping veroorzaakt door stress. In bepaalde beroepsgroepen en bij topsporters die veel van hun lichaam vragen kunnen ook klachten ontstaan.

De KPR therapie is gericht op het wegnemen van de oorzaak van veel rug en nekklachten: een scheefstand van het bekken ten opzichte van de wervelkolom.

De therapie

Aan het begin van de behandeling worden metingen verricht om de nekbewegelijkheid, de spierzenuwfunctie en de belastbaarheid van benen of armen vast te stellen. Deze waarden vormen de basis voor het vaststellen van de gesteldheid van het lichaam.

Positieve effecten

Naast het verdwijnen van rugpijn of nekpijn komt het regelmatig voor dat cliënten aangeven dat ook andere klachten verdwijnen, zoals:

• lage rug- en beenpijn
  • nek- en armpijn
  • zenuwpijn
  • orgaanstoornissen
  • bloeddrukregulatie
  • doorbloedingsproblemen
  • huiddefecten
  • spanningsproblemen
  • hoofdpijn- en of migraineklachten
  • restless legs
  • blaasproblemen

Ook noemen cliënten verandering in hun energieniveau en verbetering van sportprestaties.